_

ورود به بازار بین المللی

بسیاری از کسب و کارها رویای جهانی شدن را در سر می پرورانند. اما ورود به بازارهای بین المللی، خصوصا برای کشوری در شرایط ما، می تواند بسیار چالش برانگیز و حتی مخاطره آمیز باشد. برای موفقیت در ورود به بازارهای بین المللی، کسب و کارها بایستی ابتدا ویژگی ها و مهارت ها و مزیت های لازم را در خود ایجاد نمایند و همچنین اطلاعات دقیق و درستی از بازار هدف کسب نموده و با استراتژی صحیح و سنجیده به سمت جهانی شدن قدم بردارند. پروژه های ورود به بازار بین المللی ماهیت بسیار پر هزینه ای دارند و گاها اشتباهات بسیار کوچک، هزینه ها و زیان های بسیار کلانی به بار می آورد. شرکت مشاوره مدیریت رادین، همراه کسب و کارها برای ورود به بازارهای بین المللی است و خدمات مختلفی در این زمینه به کسب و کارهای کشور ارائه می نماید که برخی از آن ها عبارتند از:

radin-logo
radin-logo
 

+

+

+

_

-تاثیر ورود به بازار بین المللی بر پیشرفت سازمان

  1. تعیین و توسعه استراتژی: مشاوره در زمینه استراتژیک می‌تواند به سازمان کمک کند تا استراتژی‌های مناسبی را تعیین و توسعه دهد. استراتژی‌های صحیح و هدفمند می‌توانند به جلب و نگه‌داری مشتریان، دستیابی به مزایای رقابتی، و تحقق اهداف سازمان کمک کنند.
  2. تطابق سازمان با محیط: مشاوره در زمینه استراتژی می‌تواند به سازمان کمک کند تا بهترین راهبردها را برای تطبیق با محیط خارجی تعیین کند. این تطابق می‌تواند به سازمان کمک کند تا در مقابل تغییرات محیطی پاسخگو باشد و از فرصت‌ها بهره‌مند شود.

  3. طراحی سازمانی بهینه: مشاوره در زمینه طراحی سازمانی می‌تواند بهبودهای مهمی در ساختار و فرآیندهای سازمان ایجاد کند. طراحی سازمانی بهینه می‌تواند به کاهش سلسله مراتب ناکارآمد، افزایش انعطاف‌پذیری، و افزایش بهره‌وری کمک کند.

  4. توسعه منابع انسانی: مشاوره در زمینه طراحی سازمانی و استراتژی می‌تواند به بهبود مدیریت منابع انسانی کمک کند. این امر شامل توسعه مهارت‌ها، افزایش مشارکت کارکنان، و ارتقاء سطح رضایت و انگیزه آن‌ها می‌شود.

  5. تغییر فرهنگ سازمانی: مشاوره مدیریتی در زمینه استراتژی و طراحی سازمان می‌تواند به تغییرات در فرهنگ سازمانی کمک کند. فرهنگ سازمانی مناسب می‌تواند افراد را برای پذیرش تغییرات و تحولات آماده کند.

  6. ارزیابی عملکرد: مشاوره مدیریتی می‌تواند به ارزیابی عملکرد سازمان کمک کند و اطمینان حاصل کند که استراتژی‌ها و طراحی سازمانی منجر به پیشرفت و بهبود عملکرد در طول زمان شده‌اند.

    1. آنالیز کسب و کار و آمادگی آن برای ورود به بازار جهانی

    اولین قدم برای ورود به بازار جهانی، آنالیز اولیه کسب و کار و بررسی ابعاد مختلف آن برای اطمینان از آمادگی ورود به بازارهای جهانی است. این آنالیز متفاوت از عارضه یابی است و جنس آن متفاوت می باشد. رویکرد این نوع آنالیز عمدتا با محوریت بازارهای بین المللی و خصوصا بازار هدف کسب و کار است و جوانب مختلف کسب و کار را ارزیابی می کند تا اطمینان حاصل نماید که برای ورود به بازارهای بین المللی، احتمال شکست به حداقل رسیده و از بروز مسائل پیش بینی نشده جلوگیری شود.

    2.مطالعه و تحلیل بازارهای جهانی

    پیش از ورود به یک بازار بین المللی، بایستی حتما بازار هدف به درستی مطالعه شده و پارامترهای موثر آن شناسایی و تحلیل گردند. ورود به بازار بین المللی بدون مطالعه و تحلیل اصولی، مانند قدم گذاشتن بر روی یک پل چوبی ناشناخته در تاریکی محض است و هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد. شرکت مشاوره مدیریت رادین می تواند بازارهای هدف موردنظر کسب و کار را به خوبی مطالعه، پارامترهای مهم تاثیرگذار بر بازار را شناسایی، فرصت ها  و تهدیدات محیطی را ارزیابی، و حفره ها و خلاءهای موجود را کشف نماید و با تحلیل اطلاعات، نقشه راه خوب و جامعی برای کسب و کار ترسیم کند.

    3. تحلیل بازار آنلاین و سیستمی

    این روش تحلیل بازار مبتنی بر داده های کلان موجود در دنیای وب اعم از آمارهای رسمی منتشره توسط سازمان های مربوطه و آماری مختلف که عمدتا پولی و گرانقیمت هستند و همچنین پایش جامع وب (Web Scrapping) می باشد. در این نوع تحلیل بازار، معیار صرفا انجام مطالعات کلی بر اساس داده های موجود است و مزیت اصلی آن قیمت پایین نسبت به روش مراجعه حضوری و مطالعات میدانی است، چرا که در بسیاری از موارد همین نوع مطالعه می تواند جهت گیری ورود به بازارهای بین المللی را تا حد قابل توجهی تغییر دهد. شرکت مشاوره مدیریت رادین، یکی از پیشروترین شرکت های ارائه دهنده تحلیل بازارهای بین المللی مبتنی بر داده های آنلاین است.

    4. مطالعه بازار میدانی

    این پروژه معمولا زمانی که یک کسب و کار تا حد زیادی برای ورود به یک بازار بین المللی اطمینان یافته است اجرا می شود. در واقع این پروژه به نوعی صحت سنجی اطلاعات قبلی با مشاهده میدانی و همچنین شناسایی پارامترها و فاکتورهای احتمالی است که پیش از این شناسایی نشده اند. این پروژه ها به دلیل ماهیت خود و وابستگی آن به ارز، بسیار پرهزینه می تواند باشد و بسیار مهم است که تیم تحقیقاتی کاملا خبره و متخصص در امر بازاریابی، و آشنا به زبان و فرهنگ بین المللی خصوصا بازار هدف باشد. بسیاری از اطلاعاتی که در این پروژه گردآوری می شوند، نانوشته و ناگفته هستند و تبحر و تخصص تیم تحقیقاتی است که از دل نانوشته ها بتواند اطلاعات مورد نیاز را استخراج نماید. شرکت مشاوره مدیریت رادین، بعنوان یکی از بهترین شرکت های تحقیقات بازار کشور، خدمات مطالعه بازارهای بین المللی را با استانداردهای بالای جهانی به کسب و کارها ارائه می نماید.