_

تحلیل کسب و کار

مدیریت عملکرد از اصلی ترین پارامترهای ایجاد مزیت رقابتی و سودآوری سازمان به شمار می آید. اما با وجود اهمیت بسیار بالای آن، ارزیابی عملکرد سازمان در بخش های مختلف چندان راحت نیست. فرض کنید بخواهیم عملکرد یک کارشناس گرافیک را ارزیابی کنیم، شاید از جمله معیارهای ارزیابی مدیران "تعداد محتوای تولید شده در زمان مشخص" باشد، اما "کیفیت محتوا" تولید شده را چگونه بایستی اندازه گرفت؟ فاکتورهای محیطی از جمله سخت افزار سیستم، صدای محیط و عوامل ایجاد حواسپرتی، و غیره را چگونه باید اندازه گرفت؟ آیا غیر از این است که تمام این عوامل مستقیما بر عملکرد کارشناس گرافیک تاثیر دارند. حال فرض کنیم، عملکرد این کارشناس گرافیک را بخواهیم با سایر کارمندان مقایسه نماییم؛ مثلا میزان عملکرد کارشناس گرافیک نسبت به عملکرد کارشناس پشتیبانی مشتری.

radin-logo
radin-logo
 

+

+

+

پیچیدگی ارزیابی عملکرد در سازمان هاست. اما این پیچیدگی به معنای غیرممکن بودن آن نیست. شرکت مشاوره مدیریت رادین، بعنوان یکی از برترین شرکت های مشاوره مدیریت و خدمات تخصصی کسب و کار، با بکارگیری به روزترین و پیشرفته ترین متدها و روش های ارزیابی، می تواند عملکرد کل سازمان و یا واحدهای مختلف آن را اندازه گیری و تحلیل نموده و حتی بر اساس روش های علمی موجود، با یکدیگر مقایسه نماید. بصورت کلی خدمات حوزه تحلیل و ارزیابی کسب و کار شرکت مشاوره مدیریت رادین عبارتند از:

_

-تاثیر تحلیل کسب و کار بر پیشرفت سازمان

  1. شناخت دقیق از بازار و مشتریان: تحلیل کسب و کار به سازمان امکان می‌دهد تا بازارها و مشتریان خود را به دقتترین شکل ممکن بشناسد. این شناخت دقیق می‌تواند به تعیین استراتژی‌های بازاریابی و فروش مناسب کمک کند.

  2. تشخیص فرصت‌ها و تهدیدها: تحلیل کسب و کار به سازمان امکان می‌دهد تا فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در محیط خارجی را شناسایی کند. این تشخیص می‌تواند به سازمان کمک کند تا بهترین استراتژی‌ها را در مقابل چالش‌ها و فرصت‌ها اعمال کند.

  3. تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی: با تحلیل عوامل داخلی کسب و کار، سازمان می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند. این شناخت به سازمان کمک می‌کند تا بر روی نقاط قوت خود سازمان را تقویت کند و به بهبود نقاط ضعف بپردازد.

  4. ارتقاء استراتژی‌های کسب و کار: تحلیل کسب و کار به سازمان این امکان را می‌دهد که بهبود استراتژی‌های خود را اعمال کند. این اعمال تحولاتی در حوزه تجارت، بازاریابی، عرضه محصولات، و مدیریت را فراهم می‌کند.

  5. تعیین نقاط قوت رقبا: تحلیل کسب و کار به سازمان این امکان را می‌دهد تا نقاط قوت و ضعف رقبا را شناسایی کند. این اطلاعات می‌تواند به سازمان کمک کند تا استراتژی‌های خود را بر اساس شناخت دقیق از رقبا تنظیم کند.

  6. توسعه محصولات و خدمات: با تحلیل نیازها و ترجیحات مشتریان، سازمان می‌تواند محصولات و خدمات جدیدی را توسعه دهد. این اقدام می‌تواند به افزایش نقدینگی و جذب مشتریان جدید منجر شود.

  7. مدیریت بهینه منابع: با شناخت دقیق از نقاط قوت و ضعف داخلی، سازمان می‌تواند منابع خود را بهینه مدیریت کرده و از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کند.

  8. تأثیر بر تصمیم‌گیری استراتژیک: تحلیل کسب و کار به مدیران سازمان اطلاعات مهمی برای تصمیم‌گیری استراتژیک فراهم می‌کند. این تصمیمات ممکن است شامل تغییرات در ساختار سازمانی، استراتژی‌های بازاریابی، و سیاست‌های مالی باشد.

    1. آنالیز کسب و کار و آمادگی آن برای ورود به بازار جهانی

    تحلیل عملکرد سازمان بصورت جامع و 360 درجه در تمام واحدها بصورت مجزا و یکپارچه به نحوی که بر اساس معیارها و روش های کمی و آماری و تحلیلی، بتوان شاخص های دقیق ارزیابی عملکرد برای واحدهای مختلف تدوین نموده و آن ها را اندازه گیری کرد. این پروژه ها عمدتا مناسب سازمان هایی است که علائم و نشانه های عملکرد پایین در آن ها مشهود است اما علت اصلی آن قابل حدس نیست. همچنین در سازمان هایی که تغییرات حتی اندک عملکرد می تواند هزینه های بالایی بر آن ها تحمیل نماید، تحلیل جامع عملکرد سازمان پیشنهاد می شود. شرکت مشاوره مدیریت رادین، از جمله به روزترین شرکت هایی است که بصورت کاملا تخصصی پروژه های تحلیل جامع عملکرد سازمان را اجرا می نماید.

    2. ارزیابی و تحلیل عملکرد فروش

    این پروژه با محوریت تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد فروش و بازاریابی و همچنین اندازه گیری شاخص ها اجرا می شود و عمدتا زمانی مناسب است که اصلی ترین مشکل یک سازمان ضعف عملکرد واحد فروش آن تشخیص داده شده است و لازم است دلایل این عملکرد پایین به درستی تبیین شده و راهکارهای عملی ارائه شوند. تحلیل عملکرد فروش یکی از مهمترین اقداماتی است که تقریبا تمام سازمان ها بایستی آن را مدنظر قرار دهند؛ چرا که ضعف عملکرد واحد فروش مستقیما منجر به کاهش درآمد و سودآوری کل سازمان و نهایتا تضعیف منابع و مزیت رقابتی آن می شود. شرکت مشاوره مدیریت رادین، بعنوان یکی از خبره ترین و ماهرترین شرکت های مشاوره مدیریت در زمینه تحلیل عملکرد فروش، با بالاترین استانداردهای ممکن، عملکرد فروش کسب و کار شما را ارزیابی نموده و راهکارهای ارتقاء عملکرد مناسب و اجرایی ارائه می نماید.

    3. ارزیابی و تحلیل عملکرد مالی

    واحد حسابداری و مالی نقش قلب تپنده کسب و کار را دارد. عملکرد ضعیف این واحد می تواند موجب نارضایتی مشتریان و ذینفعان، اتلاف منابع، تضعیف سیستم های کنترلی، بحران مالی و نقدینگی، هزینه های گزاف مالیاتی و مسائل و چالش های متعددی گردیده و حتی سازمان را تا مرز ورشکستگی ببرد. از همین رو، مانند تحلیل عملکرد فروش، ارزیابی عملکرد واحد مالی و حسابداری نیز برای تقریبا تمام سازمان ها و کسب و کارها ضروری است. شرکت مشاوره مدیریت رادین، به بهترین نحو واحد حسابداری و مالی شما را با شاخص های دقیق و استاندارد بین المللی ارزیابی عملکرد، تحلیل نموده و گزارش دقیق و جامعی از وضعیت فعلی آن ارائه می نماید. همچنین پس از شناسایی مشکلات، راهکارهای رفع این مسائل و بهبود عملکرد واحد مالی سازمان را ارائه خواهد نمود.